Persian Arabic English French German Japanese

سایت حقوقی محمد حسنی

 

 

اساسنامه موسسه حقوقی عدل فردوسی

شماره ثبت : 27794

ارائه كليه خدمات حقوقی و به عنوان مشاوره حقوقی و انجام كليه امور وکالت در مراجع قضایی -اداری - مالی - ثبتی - دادگاه‌های خانواده - شهرداریها و کمیسیون های آن به ویژه کمیسیون ماده پنج -دادگاه های عمومي و انقلاب و مراجع مربوط به تعزیرات حکومتی- مراجع مالیاتی و کمیسیون های آن - هیئت هاي تحت پوشش وزارت کار و امور اجتماعی ودیوان عدالت اداری- همچنین ارائه كليه خدمات حقوقی شامل مشاوره وهمچنين انجام كليه امور وکالت از طرف خارجیان در مراجع داخلی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و موازین حقوقی بین الملل و انجام امور داوری اعم از داخل و بین المللی

 
 
 
 

درصورتی که نیاز به وکیل دارید می توانید به موسسه حقوقی عدل فردوسی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی عدل فردوسی با قبول کلیه دعاوی دادگستری از جمله کیفری ، حقوقی ، خانواده ، امور شهرداری ها ، دیوان عدالت اداری ، ثبتی ، ملکی و سایر دعاوی دادگستری درخدمت هموطنان عزیز می باشد.

آدرس : تهران ، خیابان انقلاب اسلامی ، بین میدان فردوسی و لاله زار ، پلاک 630 ، واحد 9 -تلفن تماس تهران: 66342315 

وب سایت موسسه : ferdose.ir

پیاده‌روی در هیچ یک از شهرهای کشور بی‌دردسر نیست؛ مصالح کم دوام، آفت پیاده‌رو‌ها

 

پیاده‌روی در هیچ یک از شهرهای کشور بی‌دردسر نیست؛

مصالح کم دوام، آفت پیاده‌رو‌ها

 

گروه اجتماعی- زهرا میرزا خانی: تشویق مردم به پیاده روی و استفاده کمتر از وسایل نقلیه در شهرها یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به سلامت افراد و کاهش آلودگی است؛ اما روشن است که برای دستیابی به این هدف و جلوگیری از آسیب رسیدن به عابران پیاده در شهرها، به مسیرها و پیاده‌روهای ایمن نیاز داریم. کارشناسان حوزه شهری استفاده از مصالح کم‌دوام و بودجه کم شهرداری در استان‌ها و توجه صرف به تعویض کف پوش خیابان‌ها را از مشکلات فعلی پیاده‌روهای شهری می‌دانند.

 

هزینه بالا و مصالح کم‌دوام 

نماینده مردم شیراز و عضو فراکسیون مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این که پیاده‌روهای سراسر کشور مشکلات یکسانی دارند، به «حمایت» می‌گوید: وضعیت پیاده‌روهای شهر شیراز هم مانند باقی شهرهای کشور با مشکلاتی روبه رو است. عموماً مشکلاتی که در پیاده‌روهای شهرها وجود دارد، این است که برای ساخت پیاده روها هزینه‌های گزافی می‌شود، اما مصالح بسیار کم‌دوام هستند و بعد از مدت کوتاهی از بین می‌روند و ماندگاری ندارند. 

همچنین ایمنی‌ای که باید برای تردد عابران پیاده وجود داشته باشد، در پیاده‌روهای فعلی بسیار کم است و با کوچک‌ترین بارندگی چنان پرآب می‌شوند که تردد معلولان و افراد مسن در آنها بسیار دشوار است. در این وضعیت اگر کسی حواسش نباشد به داخل چاله‌ها و ناهمواری‌ها موجود در پیاده‌روها سقوط می‌کند و آسیب می‌بیند. 

«جعفر قادری» معتقد است که معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها و معاونت‌های عمرانی وزارت کشور و شهرداری‌ها باید جدیت بیشتری در ایمن‌سازی و بهسازی مسیرهای مخصوص افراد پیاده داشته باشند. وی می‌گوید: معاونت‌های عمرانی باید با جدیت بیشتری به بهسازی پیاده‌روها بپردازند و پیمانکاران نیز در انتخاب مصالح، دقت بیشتری داشته باشند؛ زیرا کشورهایی که از لحاظ درآمدی از ما بالاتر هستند به اندازه کشور ما در پیاده‌روها هزینه نمی‌کنند و سعی در استفاده از مصالح ارزان قیمت اما بادوام و جایگزینی راحت دارند.

وی از نبود تونل مشترک تأسیساتی در کشور ابراز تأسف می کند و می‌گوید: متأسفانه در کشور ما تونل مشترک تأسیساتی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده است تا با هر خرابی که در آب و برق و گاز و ...، پیش می‌آید، پیاده‌روها کنده شود و تغییر و تحولاتی داشته باشند که مشکلات زیادی را برای مردم به وجود ‌آورند . 

این کندن‌ها، مصالح گرانی را که در پیاده‌روها استفاده شده‌اند ، از بین می‌برد و آنها دیگر یکدستی و یکنواختی خود را از دست می‌دهند. 

 

بودجه شهرداری کافی نیست

نماینده مردم سنندج و عضو کمسیون عمرانی مجلس نیز کافی نبودن بودجه شهرداری برای انجام خدمات عمرانی در شهر سنندج را مهم‌ترین عامل وضعیت نابسامان مسیرهای پیاده در این شهر می‌داند و به «حمایت» می‌گوید: درآمد شهرداری استان کردستان و شهر سنندج کفاف هزینه‌های عمرانی شهرها را نمی‌دهد؛ اعتباراتی هم که دولت در سال گذشته به شهرداری‌ها کمک کرد، به مقتضای جمعیت شهرستان سنندج در حدی نبود که بشود پروژه‌های کلان و زیربنایی را اجرا کرد که همین موضوع باعث می‌شود فعالیت‌های عمرانی در سنندج موفق نباشد. 

«سید حسن علوی» با بیان اینکه می‌توان با در نظر گرفتن توپوگرافی شهر سنندج می‌شود، خدمات شهری خوبی ارایه داد، می‌گوید: به علت کمبود اعتبار اقدامات زیادی در زمینه زیباسازی و ایمن‌سازی در شهرستان سنندج صورت نگرفته است. دولت باید به استان‌های محروم کمک بیشتری کند؛ زیرا در استان ما در حوزه شهرسازی جای کار زیادی وجود دارد. 

وی معتقد است که مصالح نامرغوب و نظارت کم بر کار پیمانکاران باعث شده تا وضعیت پیاده‌روها برای پیاده‌روی افراد در استان سنندج مناسب نباشد و می‌گوید: در استفاده از مصالح برای ساخت یا بهسازی پیاده‌روها باید دقت بیشتری شود و این کار با نظارت بیشتر بر کار پیمانکار عملی می‌شود. همچنین اعتبارات بیشتری باید به شهرداری استان‌ها داده شود تا بتوان برای ایمنی بیشتر عابران پیاده، پل‌های هوایی با پله برقی یا متحرک نصب کرد و انگیزه مردم برای استفاده از آنها شود؛ البته مسیر عبور مناسب برای معلولان و سالمندان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

 

خیابان‌‌ها هنوز جای کار زیادی دارند

یک کارشناس شهری با تأکید بر اهمیت پیاده روی در سلامت شهر و شهروندان و تشویق افراد به پیاده‌روی بیشتر، به «حمایت» می‌گوید: برای کمک به سلامت شهر و شهروندان باید افراد را به پیاده‌روی تشویق کرد. خوشبختانه چند سالی است که مسئولان شهر تهران این موضوع را مورد توجه قرار داده‌اند و در تصمیم گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به این موضوع توجه بیشتری می‌شود. 

علی خاکساری، مدرس دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که هنوز بخش عمده‌ای از پیاده‌روهای شهرها به لحاظ عرض و مناسب‌سازی برای عبور سالمندان و معلولان، کمبودها و مشکلاتی دارند که باید رفع شود. 

وی می‌گوید: با این که شهرداری‌ها اقدامات جدی و سودمندی در رفع مشکلات پیاده‌روها به‌خصوص در شهر تهران کرده است، اما در خیابان‌های محلی هنوز جای کار زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به این که مناسب‌سازی پیاده‌روها فقط مربوط به تعویض کف‌‌پوش‌ها نیست، می‌گوید: باید در نظر داشت که مناسب‌سازی پیاده‌روها فقط این نیست که ما کف‌‌پوش‌های کهنه را با کف‌‌پوش‌های نو و گران‌قیمت و رنگارنگ تعویض کنیم. 

بلکه تعریض پیاده‌روها و از بین برد پستی و بلندی‌ها برای تسهیل عبور و مرور از هر کاری مهم‌تر است. شاید بتوان گفت معضل پیاده روهای فعلی ما وجود موانعی مانند پارک موتوسیکلت یا گذاشتن سطل‌های زباله و ... است که پیاده روی را سخت می‌کنند یا حتی مانع آن می‌شوند که مسئولان باید به این موضوع هم توجه داشته باشند.

این کارشناس شهری با بیان اینکه مردم باید در پیاده روها احساس امنیت و راحتی داشته باشند، می‌گوید: برای این که افراد درصدی از رفت‌وآمدهای شهری خود را به پیاده‌روی اختصاص دهند، باید پیاده‌روها را طوری طراحی کرد که در آن احساس امنیت وجود داشته باشد و موانع باعث نشوند که افراد هرچند قدم یک ‌بار مجبور به تغییر مسیر و رفتن به داخل خیابان شوند. 

 

 

 منبع:http://hemayat.net/news/bar%203.htm

سایت  روزنامه حمایت