Persian Arabic English French German Japanese

سایت حقوقی محمد حسنی

 

 

اساسنامه موسسه حقوقی عدل فردوسی

شماره ثبت : 27794

ارائه كليه خدمات حقوقی و به عنوان مشاوره حقوقی و انجام كليه امور وکالت در مراجع قضایی -اداری - مالی - ثبتی - دادگاه‌های خانواده - شهرداریها و کمیسیون های آن به ویژه کمیسیون ماده پنج -دادگاه های عمومي و انقلاب و مراجع مربوط به تعزیرات حکومتی- مراجع مالیاتی و کمیسیون های آن - هیئت هاي تحت پوشش وزارت کار و امور اجتماعی ودیوان عدالت اداری- همچنین ارائه كليه خدمات حقوقی شامل مشاوره وهمچنين انجام كليه امور وکالت از طرف خارجیان در مراجع داخلی مطابق با ضوابط و قوانین موضوعه و موازین حقوقی بین الملل و انجام امور داوری اعم از داخل و بین المللی

 
 
 
 

درصورتی که نیاز به وکیل دارید می توانید به موسسه حقوقی عدل فردوسی مراجعه نمایید. موسسه حقوقی عدل فردوسی با قبول کلیه دعاوی دادگستری از جمله کیفری ، حقوقی ، خانواده ، امور شهرداری ها ، دیوان عدالت اداری ، ثبتی ، ملکی و سایر دعاوی دادگستری درخدمت هموطنان عزیز می باشد.

آدرس : تهران ، خیابان انقلاب اسلامی ، بین میدان فردوسی و لاله زار ، پلاک 630 ، واحد 9 -تلفن تماس تهران: 66342315 

وب سایت موسسه : ferdose.ir

استاندارد های حفاری را جدی بگیریم

 استاندارد های حفاری را جدی بگیریم. 
 
محمد حسني 
يكي از مشكلاتي كه اغلب مردم عادي بويژه معلولان و نابينايان با آن مواجه هستند ، وجود حفاريهاي متعددي است كه توسط اشخاص و يا سازمانهاي حفار نظير(آب، فاضلاب، گاز، تلفن، برق) ايجاد مي‏شود بطوري كه وجود اين موانع تلفات مالي و جاني زيادي را براي اقشار جامعه به همراه داشته است علاوه براين مسايل، درخيابان هاي شهر هر روز شاهد حفاري هاي جديدي هستيم كه در جهت عمران و آباداني شهر و توسعه شبكه هاي موجود و يا براي ايجاد شبكه هاي جديد بويژه ايجاد بستر شهر الكترونيك انجام مي گيرد كه در اثر اندكي غفلت در انجام اين حفاري ها ممكن است عزيزان شهروند دچار خسارت هايي گردند و گاهي اوقات نيز به دليل مشكلات اجرايي، نوار حفاري بدون زير سازي صحيح روكش شده كه بعد از مدتي روكش نشست كرده و يك سطح غير هم تراز ايجاد مي نمايد كه اين امر باعث بروز مشكلات زيادي براي شهر و شهروندان بوده و مي توان علاوه بر بروز خسارات جانی و مالي،افزايش استهلاك اتومبيل هاي تردد كننده را به ارمغان آورد.
مديران شهري بر اين اعتقاد و باورند كه شهر  به همه شهروندان تعلق دارد و ايجاد شرايط مناسب و يكسان واستفاده از مواهب و امكانات زندگي مدني براي كساني كه در اين شهر زندگي يا توقف مي كنند بر عهده مديريت شهري است. و مناسب سازي شهري يك فرهنگ است كه بايد به صورت يك تحول در بين سازمانها و مردم توسعه يابد.
كما اينكه بايد قبول كرد كه تاسيسات زير بنايي شهري از جمله آب، برق، گاز و تلفن و ... شريان حياتي يك شهر را تشكيل مي دهند كه كوچكترين غفلت در رابطه با اين شريان؛ باعث خواهد شد كه به معضلات و مشكلات متعددي كه در سطح شهرها موجود مي‏باشد گرفتار شويم. كما اينكه ايجاد وبهره برداري از زير ساختهاي شهري(به ويژه تاسيسات گاز- مخابرات- برق- آب و فاضلاب) از حقوق اوليه شهروندان و خاصه ساكنين اين شهر مي باشد. اما توجه كنيم كه هيچگاه ايجاد يك زير ساخت نبايد به نابودي ساير زير ساختهاي شهري به خصوص زير سازي و پوشش معابر منجر شود.
يكي از مشكلات حفاري ها نبود نقشه زير زميني مشخصي از تاسيسات شهري بوده كه دراين رابطه حفاري هاي شهري گاهاً با مشكل مكان يابي مواجه شده و در بخش حفاريها با سازمان هايي مواجه هستيم كه به دنبال ارزان ترين مسير براي تحقق اهداف تاسيساتي و خدماتي خود هستند وليكن توقع عمومي اين است سازمانهاي خدماتي با روشهاي مدرني كه وجود دارد همگام با شهرداري مساعدت نموده و به نحوي حفاري كنند كه : 1- كمترين خرابي را به معابر شهري وارد كنند2- جان و مال و رفاه عمومي شهروندان حفظ شود 3- ضمن رعايت مسايل فني عمراني ، ايمني و زيبايي شهر نيز ملحوظ نظر قرار گيرد.
در واقع با رعايت اصول، ضوابط، معياريهاي فني و ايمني مي توان تاسيسات جديدي را ايجاد نمود ضمن اينكه از بروز صدمه و خسارات جبران ناپذير به زير ساخت هاي شهري اجتناب نمود و طرح اين موارد در دفاع از حقوق شهر و شهروندي خواسته بحق مديريت شهري بوده و آنها نمي توانند عوارض دريافتي از شهروندان را صرف بهسازي مكرر آسفالت معابر حفاري شده نمايند كما اينكه عوارض هاي دريافتي از سازمان هاي خدماتي تنها گوشه اي از خسارات وارده به تاسيسات شهري را جبران خواهد نمود.
كارشناسان شهري بر اين عقيده هستند كه صدور هر گونه مجوز در معابر و شوارع جديد-بزرگراههاي داخلي- همچنين شهركهاي جديد(براي خدمات: آب و فاضلاب- برق- گاز- تلفن) از طريق طراحي و ايجاد كانال مشترك (يا به صورت احداث تونل شهري) صورت گيرد و همه اين مشكلات را مي توان با ايجاد تونل زير زميني در تاسيسات شهري حل نمود. و اصلح اين است در سطح شهر قم نيز مطالعات جامعي در اين زمينه صورت پذيرد. ضمن اينكه توصيه مي‏شود فعلا به جهت تامين امنيت لازم براي حفظ جان عابرين و جلوگيري از اختلال در رفت و آمد و ايجاد موانع ترافيكي؛ ضمن اجتناب از حفاري روباز، صدور مجوز حفاري به صورت روباز و انفرادي صورت نگيرد و همانند برخي كلانشهرها: صدور مجوز حفاري عرضي در خيابانهاي بيش از 12 متر نيز از طريق ميكرو تونلينگ؛ در دستور كار مقامات اجرايي قرار گيرد.
و در خاتمه و در راستاي حفظ حقوق بيت المال،بديهي ترين خواسته هاي مديريت شهري مي تواند به مواردي همچون تقبل مرمت و بازسازي معابر و تسريع در اعاده به وضعيت سابق- پرداخت خسارت وارده به زير ساختهاي شهري به نرخ روز- عدم ايجاد حق مالكيت براي طول مسير- و رعايت اصول ايمني در جهت حفظ جان و مال شهروندان- اشاره نمود و طرح اين موارد در دفاع از حقوق شهر و شهروندي خواسته نا معقولي نمي توان باشد و اين تقاضا مي‏بايست مورد حمايت همه جانبه مسئولين اجرايي قرار گيرد.